Sport

Suplimente sport – proteine si aminoacizi


Sportivii cauta in mod continuu suplimente pentru body-building, intarirea musculaturii, stimularea energiei/ concentrarii si pierderea in greutate. Iata o prezentare generala cu niste suplimente sportive disponibile pentru comanda online.

1. Proteine – Proteina reprezinta cel mai important nutrient de care aveti nevoie pentru stimularea performantei atletice. Daca va antrenati periodic, aveti nevoie de putin mai multa proteina comparativ cu necesarul unei persoane sedentare. Exista multe surse excelente de proteine, fiecare avand argumente pro si contra, dar si batoane proteice pentru gustari rapide.

Proteina din zer (Whey Protein)  este ideala pentru intarirea musculaturii, dieta si cresterea imunitatii. Zerul reprezinta 20% din proteinele din lapte, costand in mai multe peptide complexe (lactoglobulina, a-lactalbumina, glicomacro-peptid si altele).

Contine toti aminoacizii esentiali, BCCA, leucina, cisteina. Are o rata de digestie rapida datorita solubilitatii in apa. In general se recomanda consumul a 10-30g cu cel putin 30 de minute inainte de tratament. Nivelurile ridicate de BCAA si digestia rapida sustin dezvoltarea masei musculare. Zerul este ideala pentru a fi consumat inainte sau dupa antrenament.

Nivelurile ridicate de leucina ofera un stimul anabolic eficient cu mai putine calorii, ceea ce inseamna ca este ideal pentru diete. Nivelurile ridicate de cisteina favorizeaza productia de glutation si capacitatea antioxidanta. Sustine un sistem imunitar sanatos si da senzatia de satietate, ceea ce o face sa fie ideala pentru combaterea foamei si pentru scaderea in greutate.

In afara de proteina din zer mai sunt cunoscute ca si suplimente sport: proteina caseina, proteina din soia, ou.

2. Aminoacizii – sunt importanti pentru sportivi, mai ales pentru cei care practica culturism si alte sporturi de forta. Ei sustin sinteza proteinelor si formarea musculara. Exista mai multe aminoacizi care pot fi consumati singur sau un combinatie unii cu altii.

Cativa aminoacizi cunoscuti ca suplimente sportive eficiente sunt:

– BCCAs/ Leucina – care minimizeaza durerea musculara. Aminoacizii cu catena ramificata (BCCA), leucina, izoleucina si valina sunt unici pentru ca sunt singurii aminoacizi folositi direct de catre muschi ca si energie in timpul antrenamentelor.

Astfel, ei se pot epuiza rapi. Leucina actioneaza mai mult ca un hormon prin faptul ca activeaza sinteza proteinelor musculare in mod direct.

Un studiu recent a aratat ca in comparatie cu placebo, administrarea zilnica de BCCA (10g dimineata si seara) timp de o saptamana inainte de un antrenament foarte solicitant a scazut durerea musculara cu 30%. Markerii afectarii musculare au scazut cu 22% si s-a imbunatatit performanta musculara in timpul recuperarii.

– Tablete de proteine (aminoacizi)

– Glutamina – pentru recuperare. Este un aminoacid si reprezinta peste 60% din aminoacizii liberi din muschi. Starile catabolice (cand muschiul este afectat), intensitatea ridicata din timpul antrenamentelor sunt asociate cu scaderea glutaminei musculare.

Mai multe studii clinice indica faptul ca suplimentarea cu glutamina de care pacientii catabolici imbunatateste echilibrul si recuperearea. Celulele imunitare utilizeaza glutamina ca sursa de energie, iar studiile arata ca glutamina este un bun potentator imunitar.

De asemenea, s-a demonstrat ca glutamina creste nivelul de glicogel. Una din problemele dozarii glutaminei este faptul ca celulele intestinale o folosesc ca si sursa de energie. Prin urmare, sunt necesare 2-5 g de glutamina pe zi.

– Taurina – importanta pentru functionarea metabolismului. Este un aminoacid inclus in multe formule de antrenament (faimos datorita bauturii energizante Red Bull). Creste volumul celulelor, creste sensibilitatea la insulina si reduce stresul oxidativ. In general se recomanda doze mai mari de 1g pentru un impact major asupra functiei celulare.

revizieshop.ro

In afara de cele enumerate mai sus, exista si alte suplimente sport. Le gasiti pe toate pe https://www.suplimente-sport.ro


View Comments
There are currently no comments.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.