Sanatate

De ce trebuie sa consumam afine?


De ce trebuie sa consumam afine?

Afinele sunt acele fructe gustoase si populare care provin din America de Nord, si care s-au raspandit si in alte state odata cu trecerea timpului. Au fost efectuate mai multe studii in ceea ce priveste afinele, pentru a se afla daca acestea au intr-adevar beneficii pentru sanatate dupa cum se spune.

In urma cercetarilor, s-a ajuns la concluzia ca este indicat sa consumam afine datorita multiplelor beneficii pe care acestea le ofera pentru starea noastra de sanatate, si despre care puteti afla detalii suplimentare de pe https://vegis.ro/blog/de-ce-afinele-trebuie-sa-faca-parte-din-dieta-noastra/.

Puteti descoperi cateva dintre beneficiile consumului de afine si in randurile urmatoare, iar daca cititi pana la final, cu siguranta ajungeti si dvs. la concluzia ca trebuie sa consumati aceste fructe.

1. Afinele au un continut scazut de calorii, dar bogate in nutrienti

revizieshop.ro

Arbustul de afine (Vaccinium sect. Cyanococcus) este un arbust cu flori care produce fructe de padure care au o nuanta albastruie, purpuriu, care sunt cunoscute si sub numele de afine.

Este strans legat de arbusti similari, cum ar fi cei care produc merisoare. Afinele sunt mici, cu diametrul de aproximativ 5–16 milimetri, si prezinta la sfarsit o coroana evazata.

Au o culoare verde cand apar pentru prima data, apoi se adancesc pana la mov si albastru pe masura ce incep sa se coaca.

Cele mai comune doua tipuri sunt:

  • Afine de varf: cel mai obisnuit soi cultivat in SUA.
  • Afine slabe sau „salbatice”: de obicei sunt de dimensiuni mai mici mai bogate in anumiti antioxidanti.

Afinele sunt printre fructele cele mai bogate in nutrienti. O portie de 1 cana (148 de grame) de afine contine:

  • Fibra: 4 grame.
  • Vitamina C: 24% din RDI.
  • Vitamina K: 36% din RDI.
  • Mangan: 25% din RDI.
  • Cantitati mici de diferiti alti nutrienti.

De asemenea, sunt aproximativ 85% apa si o cana intreaga contine doar 84 de calorii, cu 15 grame de carbohidrati.

2. Imbunatatirea sanatatii mintale

Studiile pe populatie au aratat ca consumul de afine este conectat la declinul cognitiv mai lent la femeile in varsta. Studiile au descoperit ca, pe langa reducerea riscului de deteriorare cognitiva, afinele pot imbunatati si memoria pe termen scurt si coordonarea motorie a unei persoane.

3. Digestie sanatoasa, scadere in greutate si senzatie plina

Afinele ajuta la prevenirea constipatiei si la mentinerea regularitatii pentru un tract digestiv sanatos, din cauza continutului de fibre.

Fibra dietetica este de asemenea recunoscuta in mod obisnuit ca un factor important in pierderea in greutate si in gestionarea in greutate, prin functionarea ca „agent de incarcare” in sistemul digestiv.

Alimentele bogate in fibre cresc satietatea sau senzatia de a fi pline si reduc pofta de mancare.

4. Afinele pot scadea tensiunea arteriala

Afinele par sa aiba beneficii semnificative pentru persoanele cu tensiune arteriala ridicata, ceea ce reprezinta un factor de risc major pentru bolile de inima.

Intr-un studiu de opt saptamani, persoanele obeze care au avut un risc crescut de boli de inima observat o reducere de 4-6% a tensiunii arteriale dupa ce au consumat 2 uncii (50 grame) de afine pe zi.

Alte studii au observat efecte similare – in special pentru femeile aflate in postmenopauza.

5. Antocianinele din afine pot avea efecte anti-diabet

Afinele ofera cantitati moderate de zahar in comparatie cu alte fructe. Cateva studii demonstreaza ca afinele au efecte anti-diabet, imbunatatind sensibilitatea la insulina si scazand nivelul glicemiei.

Exista riscuri?

Persoanele care iau diluanti recomandati de medic, cum ar fi warfarina, nu trebuie sa-si schimbe brusc aportul de afine sau alte surse de vitamina K. Vitamina K joaca un rol esential in coagularea sangelui si ar putea afecta actiunea de subtiere a sangelui.


View Comments
There are currently no comments.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.